posturas & dolores

Lo que mas nos afecta a los asiduos usuarios de compus es algo q se llama Repetitive Strain Injury, y agrupa todos los dolores causados por largas horas contínuas de uso de las PCs (y Mac’s también) como el un poco más conocido “síndrome de túnel carpiano”.

La única forma de evitarlo es ser cuidadosos con nuestras posturas y costumbres de uso, que quizás no sean muy difíciles de cambiar, pero pueden ahorrarte muchos dolores a futuro.

Alguien plantea un cambio sano:
In honour of this day I want to share a tip for avoiding, or at least reducing the risk of, getting a computer mouse-related RSI:

Don’t place your mouse next to your keyboard. Place it in front of your keyboard instead, and rotate it 90 degrees clockwise if you’re left handed, 90 degrees anti-clockwise if you’re right handed. It feels a bit awkward at first, but after a few days you will be used to it and wonder how you could ever work (or play) with the mouse in that awkward position next to your keyboard.

I used to have problems with my right hand and arm, but changing the location of my mouse worked wonders.

Got any other good tips for improving ergonomics to avoid RSI?

Update: Here’s a simple illustration of my keyboard/mouse arrangement (I am right handed):

Mouse positioned in front of keyboard at a 75 degree angle

I realised as I made this illustration that the angle is closer to 75 degrees than 90. The idea is to reduce the distance you move your arm when switching from mouse to keyboard and to let your arms rest on the table.

Tips faciles:
- Tener los dos brazos completamente apoyados en la mesa (incluyendo codos)
- Tener los hombros rectos, no inclinados hacia adelante
- Tu espina dorsal tiene que formar una línea recta con tu cuello
- Levantarse y alejarse 5 minutos de la PC frecuentemente (1 vez por hora)
- Hay programas como Workrave que te ayudan con éstos problemas.

knd

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